January 8, 2010

do u knw what`s worth fighting for?

bila sesuatu pertanyaan dikemukakan,maknanya orang yang bertanya itu perlukan jawapan mahupun pendapat.

(READ:bagi pihak saya) saya akan buat keputusan sendiri bila :
a) tiada jawapan diberikan
b) ada jawapan tetapi salah satu daripada senarai di bawah
-tak tahu
-suka hati lah
-ntah

kerana kedua-dua keadaan di atas akan berakhir dengan situasi yang tiada jawapan/keputusan dan boleh merugikan masa saya dan orang lain.

dan kerana sifat saya yang suka membuat keputusan begitu,
orang nampak saya bossy,
mungkin apa yang saya decide itu orang anggap sebagai satu arahan.
sedangkan saya akan sangat berterima kasih kalau ada orang yang membantah cadangan saya,
sebab dari situ sekurang-kurangnya akan ada satu jawapan atau keputusan.
dan saya akan lebih berterima kasih,kalau orang berterus-terang.
dalam erti kata lain : kalau tak puati/tak setuju cakap depan2 kan senang.

maaf,saya boleh jadi seseorang yang sangat menjengkelkan seperti entry ini.

1 comments:

Syafa said...

sgt x sukee...ths situation